niedziela, 28 września 2014

Torebki, torby i torbiszcza


     Chwała internetowi, chociaż czasem bokiem wychodzi! Szczęśliwie można tu też spotkać ludzi inteligentnych, z ogromnym poczuciem humoru , których gdyby nie przeklęty i błogosławiony internet nigdy w życiu nie miała bym okazji spotkać. Tym bardziej, że często mieszkamy nie tylko w różnych miastach, różnych krajach ale nawet na różnych kontynentach. A jednak..... a jednak jak mówi się potocznie "nadajemy na tych samych falach" czyli mamy podobne poczucie humoru, podobne poglądy, podobne sympatie i antypatie. Jak to miło przestać czuć się dziwadłem, któremu niekoniecznie podoba się to co masom i które lubi chodzić własnymi drogami :)
     Właśnie dzięki internetowi dokładniej mówiąc portalowi społecznościowemu FB moim oczom ukazała się poniższa fotografia cudnej, moim zdaniem, torby z dowcipnym napisem.  




     Już dawno nosiłam się z zamiarem napisania czegoś na temat toreb. Jestem kobietą, jak każda kobieta trochę "sroką" więc lubię też ładne i funkcjonalne torby. Owszem, znam nazwiska kreatorów mody na świecie :  Hermes, Versace, Paco Rabanne, Yves st. Laurent, Christian Dior , Nina Ricci, Coco Chanel. Może i miło byłoby mieć torebkę zaprojektowaną przez któregoś z nich ale pogoń niektórych osób (szczególnie tych, którzy wyrwali się z tak zwanych nizin społecznych ) za wszystkim co "markowe" zawsze mnie śmieszyła i śmieszy nadal ! To właśnie świadectwo prostactwa moim zdaniem i tyle! Torebka markowa a i owszem, ale żeby dobrać odpowiednią torbę do odpowiedniego stroju na to już właścicielek markowych torebek nie stać. Pieniądze owszem, mają, ale smaku i wiadomości co do czego pasuje a co nie, za grosz!
     Czułam się równie dobrze w ubraniach pochodzących z paczek przysyłanych z zachodu przez przyjaciółki mojej mamy, jak teraz w kupowanych  przeze mnie ciuszkach z second handów i jak bym się czuła w sukni zaprojektowanej specjalnie dla mnie przez jakiegoś kreatora mody. Nie zwracam jednak zupełnie uwagi na to, jakiej marki jest torebka tylko na to,  czy mi się podoba czy nie. To, że jest "markowa" nie zawsze znaczy, że jest elegancka albo ładna. Czasem wprost przeciwnie bo kreatorzy mody prześcigają się żeby zrobić oszałamiające wrażenie i robią.... ale szczególnie na prostakach ! 
     Od dłuższego czasu obserwuję na ulicach mojego miasta nową modę i znów pękam  ze śmiechu! Otóż śniadania do pracy ludzie noszą w firmowych papierowych  lakierowanych torbach mniejszych i większych z właściwymi napisami (myślę, że o 8 rano idą do pracy a nie z zakupami robionymi w firmowych sklepach). Mamy więc od razu przegląd tego, jakie sklepy najczęściej odwiedzają "nowi Warszawiacy" bo prawdziwi Warszawiacy raczej nie chwalą się tym, gdzie robią zakupy.  Nie wiem, czy miała bym ochotę jeść śniadanie które niosłam w torebce z napisem "Intimissimi" (firma sprzedająca biustonosze i majtki) .....
     Zupełnie inne zagadnienie to nazywane przeze mnie torbiszcza, czyli torby damskie często wielkości średniej walizki, a czasem nawet większej, w których wszystko świetnie się mieści ale za to znalezienie czegokolwiek graniczy niemal z cudem. Potem biedne słabe kobietki wręczają takie torbiszcze swojemu mężczyźnie bo ciężka... No pewnie że ciężka jak się do niej tyle napchało i taki biedak z damskim torbiszczem w ręku albo na ramieniu (bo chciał ulżyć damie albo jest na tyle kulturalny, że nie potrafił odmówić) wygląda po prostu.... śmiesznie. Co innego dźwigać siatkę z zakupami ale takie torbiszcze? Idiotyczny widok. Naprawdę!
    

6 komentarzy:

  1. Jak kiedyś powiedziałam: im kobieta ma większą torebkę, tym w głowie ma coraz większą pustkę. Substytut zamienny. Proste.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Ewo, zbyt dużo w Pani pychy i pogardy dla drugiego człowieka. Często powołuje się Pani na swoje inteligenckie pochodzenie i wykształcenie, a ja myślę, że niektóre z Pani wypowiedzi zupełnie nie licują z tymi, powiedzmy, atrybutami.
    Robi Pani błędy ortograficzne a niektóre fragmenty tekstu są napisane niechlujnie. Proszę o więcej szacunku dla czytelnika, którym mimo wszystko z ciekawości pozostanę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do czytelnika Anonimowy z 1 października. ... Autorka bloga zapewne poruszyła kwestię, sprawę, która dotyczy Ciebie! Jeśli opisywany temat Cię uraził, a napisana jest prawda, fakty, to zastanów się, pomyśl. Blog wytyka i opisuje brzydkie zjawiska, patologie jakie mają miejsce na ulicy, czy między ludźmi! Krytyka merytoryczna na kształtować ludzi! Ma dawać impuls do myślenia! Ma zmieniać świat! A jeśli już wytykasz komuś błędy ortograficzne, proponuję Ci przeczytać raz jeszcze swój tekst komentarza i dostrzec ile w nim jest ,,byków", błędów ortograficznych, nawet stylistyczne, brak znaków interpunkcyjnych. Myślę, że twoja krytyka wynika stąd, że masz inne opcje polityczne, światopoglądowe, czy kulturowe. To dlatego nie podzielasz zdania i poglądów tego bloga, bo takież to są fakty !!!!!! Nie musisz czytać, nie musisz pozostawać, to moja rada

      Usuń
  3. Szanowny Anonimie! Dziękuję za cenne uwagi merytoryczne. Rzeczywiście, biję się w piersi : czekam od dłuższego czasu na zdjęcie zaćmy (na fundusz) więc jestem nieco „przyślepawa” a że pisuję po nocach bo tylko wtedy mam czas, to takie są efekty. Więc błędy nie wynikają z braku szacunku dla czytelników tylko z mojej ułomności (słabo widzę). Postaram się być uważniejsza. Pycha? Chyba nie….. Po prostu nie toleruję chamstwa i prostactwa (nie mylić z prostotą bo to szalona różnica) i tylko tym gardzę. Rzeczywiście. W moim blogu po prostu wyrażam tylko własne zdanie na wiele tematów, choć wiem, że nie zawsze popularne. Mamy demokrację, więc myślę, że wolno mi wyrażać własne zdanie jeżeli je mam. Zawsze mówię co myślę i nie ukrywam się ... Jeszcze raz dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiedzieliście o tym, że torebki dobiera się również o sylwetki? Ja wcześniej nie miałam kompletnie o tym pojęcia. Dowiedziałam się o tym ze strony https://emink.pl/ i przyznam, że zaczęłam się stosować do tych porad. Teraz mam wrażenie, że torebki dużo bardziej pasują do moich stylizacji i łatwiej mogę je wybrać. Sprawdźcie, skorzystajcie i również zastosujcie się do porad, które Was dotyczą.

    OdpowiedzUsuń