wtorek, 28 czerwca 2016

WYSOKA KULTURA I KLASA





     Zazdroszczę Poznaniakom. Nie tego, że dziś obchodzą bardzo smutną rocznicę wydarzeń, jakie miały miejsce w czerwcu 1956 roku. Z tego powodu nieustająco im współczuję. Zazdroszczę im ich Prezydenta, oczywiście Prezydenta Poznania, Pana Jacka Jaśkowiaka. Jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Można śmiało powiedzieć, że to ktoś z ogromną klasą. Kilka tygodni temu napisałam do Pana Prezydenta list wspierający go w niezłomnej decyzji nie wyrażenia zgody na wyczytywanie listy ofiar katastrofy pod Smoleńskiem podczas apelu poległych w 1956 roku. Nie wiem czy Pan Prezydent odpisał mi osobiście, czy zrobił to ktoś z jego pracowników, co przy nawale obowiązków byłoby zrozumiałe.  Nie ważne. To, że otrzymałam odpowiedź na mojego maila świadczy jednak, moim zdaniem,  o jego ogromnej klasie. Nie wiem czy jeszcze wielu Polaków na wysokich stanowiskach ma dziś taką klasę.
Zawsze mi w domu mówiono, że Poznaniacy są gwarancją przyzwoitości, rzetelności i pracowitości.Poniżej przytaczam naszą korespondencję.

Szanowny Panie Prezydencie !

      Mam pomysł w związku z naprawdę kuriozalnym zarządzeniem wymieniania podczas apelu poległych w 56 roku ofiar spod Smoleńska. To mogło się zrodzić tylko w chorym umyśle, już nie zastanawiam się czyim !
      Zamiast wojska można na obchody zaprosić Bractwa Kurkowe, których w Polsce jest około albo ponad 80 (niech organizatorzy zajrzą na stronę Stowarzyszenia Bractw Kurkowych). Bractwa Kurkowe nie podlegają póki co MON. Wiem to ! Będzie równie uroczyście, a może nawet bardziej, niż z wojskiem. Są bractwa mundurowe i kontuszowe (te w strojach historycznych i z szablami! ) Byłam na niejednej takiej uroczystości (sama należę do jednego z bractw kurkowych) i zapewniam Pana Prezydenta,  że to wygląda bajecznie ! Mam nadzieję, że również emerytowani oficerowie i wojskowi zechcą bez obawy przybyć na uroczystości.  
      Jestem warszawską krakowianką (w Krakowie się urodziłam) z Poznaniem łączą mnie liczni przyjaciele i moja synowa, poznanianka. Jako zakodowana jeszcze bardziej życzę zwycięstwa w tej kwestii i nie poddawania się paranoikom. Pozdrawiam. Ewa Oranowska-Wróbel

Szanowna Pani,

Bardzo dziękuję za korespondencję, którą przeczytałem z uwagą.
Jako organizatorom uroczystości obchodów 60. rocznicy Poznańskiego Czerwca 1956 r. bardzo zależy mi na godnym upamiętnieniu wydarzeń, które ukształtowały tożsamość naszego miasta, stając się uniwersalnym symbolem walki o wolność i demokrację.
Ze względu na próby instrumentalnego potraktowania pamięci Powstania Poznańskiego przez rządzące siły polityczne, przygotowania do tej niezwykle ważnej dla każdego Poznaniaka uroczystości, znalazły się w kryzysowym punkcie.
Dlatego wszelkie słowa poparcia dla mojej opinii pomogły podjąć konieczne, ale jednocześnie bardzo trudne decyzje.
Serdecznie za nie dziękuję i zapraszam na uroczyste obchody 60. rocznicy Poznańskiego Czerwca 1956 r. na plac Adama Mickiewicza, które rozpoczną się 28 czerwca ok. godz. 20.30.
Solidarnie pokażmy, że szanujemy wolność,  w obronie której bohaterscy Poznaniacy poświęcili tak wiele.

Jacek Jaśkowiak
Prezydent Poznania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz