sobota, 4 listopada 2017

PO, CZYLI PLATFORMA OBYWATELSKA I INNI. OPOZYCJO TRZYMAJ SIĘ MOCNO RAZEM !

      Ja i cała moja rodzina zawsze głosowaliśmy na PO, chociaż od niemal dwóch lat jestem w dawnej UW (potem Demokraci.pl a obecnie UED czyli Unia Europejskich Demokratów). Uwielbiam Donalda Tuska, zresztą przy okazji tłumaczenia przy jednej rządowej delegacji chorwackiej poznałam go osobiście. Bardzo cenię i zawsze ceniłam Panią Premier Ewę Kopacz.Jako człowieka i jako polityka. Donald Tusk wiedział, kogo mianować na swoje miejsce i gdyby nie to, że jak to w polskim piekiełku "koleżeństwo" z PO nie podstawiało jej nóg tylko rzetelnie współpracowało, to dziś, być może, nie mieli byśmy problemu PiS! Niestety muszę przyznać, że PO dało ciała ale mam nadzieję otrzeźwieje!
"Nowoczesną" obserwowałam trochę z boku i ostrożnie, z mieszanymi uczuciami. Muszę przyznać, że początkowo byłam nastawiona nieufnie do lidera partii, Ryszarda Petru. Tylko krowa nie zmienia zdania a idiota nie potrafi zmienić poglądów. Ostatnio bardzo podoba mi się odwaga wypowiedzi członków "Nowoczesnej" lidera, Ryszarda Petru i Pań posłanek szczególnie Pani Kamili Gasiuk - Pihowicz.                     Niestety momentami PO nie zachowuje się z klasą i bardzo mi szkoda tych polityków, którzy mimo burz trwają przy PO, nigdzie nie uciekają i nie zmieniają poglądów. Szkoda mi również samej siebie, wiernego wyborcy PO który teraz musi patrzeć na upadek partii, na którą od zawsze głosowałam i w którą do końca wierzę . Już nie wiem czy jeszcze wierzę, czy wierzyłam... 
Tak PO jak pierwszy KOD, w przeważającej części partia i stowarzyszenie w większości inteligenckie, starały się zachowywać się z klasą , po inteligencku. Niestety nie biorą pod uwagę tego, że cham i krętacz rozumie tylko po chamsku więc elegancja zachowania i polityki w stosunku do PiS to ogromna pomyłka. PiS chwalił się byle (za przeproszeniem "g") a PO po prostu działało, nie podkreślając i nie punktując swoich zasług. No i na tym straciło, bo ludzie nie mają pojęcia co właściwie zawdzięczają PO, tak jak nie mają pojęcia, po co każdemu z nas, zwykłych obywateli potrzebny jest Trybunał Konstytucyjny! 
       Mało tego jest tak,  jak z koniem i żabą że konia podkuwają a żaba nogę podstawia. Teraz PiS przypisuje sobie wszystkie zasługi PO i punktuje wszystkie pomyłki i potknięcia. Wielu osobom, jeżeli w ich pobliżu władza jest w rękach PiS wydaje się, że wszystkie dotacje unijne jakie otrzymują są zasługą rządu PiS! Nic podobnego to wynik działania rządów PO i wcześniejszych SLD. Może niektórzy mają krótką pamięć, ale doskonale pamiętam, że PiS i Samoobrona protestowały przeciwko wejściu Polski do struktur UE. Naszego wejścia do UE chciało głównie PO ale także SLD. Dzięki temu mamy więc dotacje unijne a PiS nie ma z tym nic wspólnego !
       Dobrze teraz rozliczać PO że tego czy tamtego nie załatwiła a tamto czy owo zawaliła. Tymczasem przez cale dwie kadencje rządów PO nikt tak nie przeszkadzał w spokojnym rządzeniu jak PiS odrywając rząd do coraz to nowych wymyślanych afer o organizowanych komisji i komisji do spraw komisji. Prowokacje, podstępy, podsłuchy, nagrania i wyśmiewanie. Obrzydliwość nad obrzydliwościami!
Ktoś ma pretensje do PO ? To tak, jakby mieć pretensje do konia, którego obskakują małe wiejskie kundle i podgryzają go po pęcinach, że zamiast biec naprzód zwalnia w biegu , macha ogonem i odwraca łeb żeby zębami obronić się przed psiarnią.
W stanie wojennym ciągle były jakieś akcje "dokształcające " społeczeństwo. Zachłysnęliśmy się wszyscy wolnością tak mocno, że niestety spoczęliśmy na laurach. Zbyt mało wykładów, szkoleń i nauczania demokracji teraz się mści po prostu!
      Nie każdy ma szczęście urodzić się i wychowywać w rodzinie w której rozmawia się o życiu, literaturze, polityce, sprawach społecznych, historii czy religii . Trzeba więc ludzi edukować. Praca od podstaw zawsze była ważna a może nawet najważniejsza! 
Bardzo liczę na UED . Otwieramy w całej Polsce Kluby Dyskusyjne im. Tadeusza Mazowieckiego , w których organizujemy wykłady i dyskusje na tematy ekonomiczne, społeczne, polityczne w udziałem wielu wybitnych panelistów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz