sobota, 13 czerwca 2015

JESTEM NAPRAWDĘ PRZERAŻONA TO JUŻ NIE SĄ ŻARTY ANI "JAJA"

Jestem przerażona. Jestem wściekła. Jestem zła. Jestem rozczarowana. Jest mi przykro i jest mi po prostu wstyd! W ostatnich wyborach prezydenckich w Polsce zwyciężył brak zdrowego rozsądku, ciemnogród, dewocja czyli po prostu kompletna głupota i brak odpowiedzialności. Jeżeli konsekwencje takiego wyboru ponieśli by tylko wyborcy z kręgu PiS to w porządku, ale niestety poniesiemy je my wszyscy, także wyborcy popierający PO.
      W dodatku zostałam, jako obywatelka kraju, do którego po wojnie wrócili moi rodzice chociaż mogli spokojnie zostać na zachodzie, ciężko obrażona przez Pana Prezydenta elekta i jego partię – matkę czyli PiS słowami, że Polska to ruiny i zgliszcza i że wszystko jest budowane z dykty. ZOSTAŁAM OBRAŻONA, PODOBNIE JAK CAŁA MOJA BLIŻSZA I DALSZA RODZINA, JAK MOI PRZYJACIELE, JAK SETKI, TYSIĄCE I MILIONY POLAKÓW, KTÓRZY PO WOJNIE MIESZKALI I ŻYLI W POLSCE!!!!!!
      Moi Rodzice i moi dziadkowie tu żyli i tu pracowali a ja też nigdy nie wyemigrowałam, tu , w Polsce, spędziłam dzieciństwo, młodość, całe moje życie. Tu urodziłam i chowałam dzieci, tu pracowałam, tutaj przeszłam na emeryturę. Nigdy nie było lekko, teraz też nie jest, ale jestem we własnym kraju który z dnia na dzień zmienia się na kraj niczym nie odbiegający od innych krajów europejskich. Noooo może poza zarobkami ale przecież niczego nie da  się załatwić natychmiast!!!!! Dwudziestolecie międzywojenne też nie przyniosło natychmiastowych zmian.
     Polska to zgliszcza i ruiny??????????Wszystko jest zbudowane z dykty ??????? Owszem pamiętam zgliszcza i ruiny w Warszawie, po których przechodziłam jako mała dziewczynka, do domu mojej cioci. Jeszcze przez wiele lat po wojnie stały w różnych miejscach wypalone domy. Pamiętam widok ludzi, którzy odgruzowywali Warszawę. Każdy zakład pracy i pracownicy fizyczni i pracownicy biurowi wychodzili sprzątać gruzy. To były zgliszcza i ruiny. Ale teraz??????
     Potem wszyscy odbudowywali stolicę. To była sprawa polityczna. Niestety, choć tego nie pamiętam bo byłam mała, ale rodzice mi opowiadali że burzono domy na Mazurach, na terenach poniemieckich, a może także w innych regionach Polski i zwożono cegły z tej rozbiórki na odbudowę Warszawy. To pewnie bolało bardzo mieszkańców tych miast ale na to nikt nie miał w tamtych czasach większego wpływu.
      Kiedy teraz Polska, tylko dzięki temu, że weszła do Unii Europejskiej (chociaż, należy pamiętać że głównymi oponentami tego kroku byli PiS i Samoobrona )  dostaje dotacje celowe, jest kwitnąca, piękna jak nigdy dotąd i wiele naszych miast i miasteczek dzięki tym zmianom niewiele się różni od miast zachodnich. Wystarczy pochodzić po wielkich miastach, wyjechać poza nie, przejechać przez mniejsze miasta, miasteczka i wioski żeby zobaczyć jak się wszystko zmieniło na lepsze. Polska jest ruiną i zgliszczami? Jak ktokolwiek śmie tak mówić!!!!!!! I to ma być Prezydent wszystkich Polaków a Polaków tak haniebnie obraża???????? Doktor prawa??????? To chyba jakiś żart niezbyt udany!!!!! Pan Prezydent elekt, podobnie zresztą jak inni członkowie PiS, pluje na UE ale jednocześnie jest euro posłem i chętnie przyjmuje pensję, sądzę, że odpowiednio wysoką w euro ( ja mam 1432 złote emerytury netto a wiele osób w Polsce , jak się orientuję, znacznie mniej).
      Pytam się co w takim razie moi Dziadkowie, Rodzice, Ja i wszyscy Polacy robiliśmy przez te wszystkie lata od zakończenia II Wojny Światowej????? Budowaliśmy Polskę czy ją rujnowaliśmy??????

    Poważnie się nad tym zastanawiam, czy  nie wystąpić z powództwem cywilnym o obrazę mnie jako Polki i nie namówić innych żebyśmy to zrobili razem!

    A co do wyników ostatnich wyborów prezydenckich, mojej wściekłości i przerażenia co będzie, jeśli PiS i Pan Kukiz zdobędą władzę której są tacy żądni i że  tak wiele osób nie grzeszy ani rozumem, ani inteligencją ani wyobraźnią……

     W mojej rodzinie zawsze kładziono nacisk ogromny na wykształcenie (szczególnie znajomość historii własnego kraju i literatury, mówienie poprawną polszczyzną, pisanie bez błędów ortograficznych) i dobre wychowanie czyli tak zwaną kindersztubę.
      Kiedyś byłam dumna z tego, że jestem Polką, czułam sie we własnym kraju w miarę bezpieczna i nie miałam zamiaru nigdzie emigrować. Nagle okazuje się, że niemal połowa moich ziomków to ludzie bez cienia wyobraźni, ciemni jak tabaka w rogu, bezmyślni, bezwolni, pozwalający sobą manipulować i prowadzić jak barany na rzeź. Starsi z rozmiękczeniem mózgu, młodzi rzucający się jak sroka na błyskotki, na cukierki w błyszczących, kolorowych papierkach w których, jak się okazuje zawinięte są, zamiast cukierków czekoladowych  przeterminowane landrynki,  tylko polane zapachem, żeby nie śmierdziały z daleka.
     Ludzie nie znający historii, literatury, niewykształceni lub słabo wykształceni a może z kupionymi dyplomami.... Nie znają podstawowych pojęć z dziedziny ekonomii, nie znają języków obcych a i polski czasem słabo, nie potrafią się wypowiadać boją się wszystkiego co nowe, boją się otwarcia na świat. Plotki i pomówienia przyjmują jako bezapelacyjną prawdę i tym się kierują w swoich wyborach. Powtarzają kłamstwa rzucane w tłum, a jak wiadomo, kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się gminna prawdą…. Słyszą że gdzieś dzwonią, ale nie wiedzą dokładnie w którym kościele.
      Zupełnie nie rozumiem dlaczego ten mój naród tak nagle zgłupiał ! To że ktoś nie ma wykształcenia, nie skończył wyższej uczelni nie znaczy, że musi być głupi. Bardzo wielu ludzi nie mających wykształcenia ale inteligentnych było świetnymi pisarzami i poetami, wynalazcami, projektantami mody, malarzami….. Przecież kiedyś na wsiach działały latające uniwersytety, mądrzy ludzie jeździli tam z wykładami a inni ich słuchali, Szkoły biblioteki i ośrodki kultury gminnej prowadziły szkolenia, kształciły, uświadamiały .......
      Nagle tyle osób zachowuje się jak w jakiejś malignie, a nienawiść tych rzekomo prawdziwych Polaków-katolików przekracza wszelkie dozwolone granice. Polska kiedyś kraj wielonarodowościowy i wielowyznaniowy nagle staje się najbardziej zacofanym zaściankiem pełnym ludzi głupich , tępych, chamskich, zawistnych i nienawistnych. Ktoś skończył szkołę.... ucz się i ty! Ktoś dorobił się mieszkania, samochodu... weź się do pracy!
      PRZYPOMINAM GŁOŚNO I WYRAŹNIE ŻE PiS MIAŁ JUŻ W SWOICH RĘKACH WŁĄDZĘ USTAWODAWCZĄ I WYKONAWCZĄ JEDNOCZEŚNIE przez taki sam czas  jak Prezydent Bronisław Komorowski i co zrobił PiS w tym czasie? Przede wszystkim starał się rozbić i skłócić Polaków. Sam Lech Wałęsa powiedział, ze musiał odsunąć Kaczyńskich po nie potrafili niczego budować tylko rujnowali. Potem palili kukłę Lecha Wałęsy. CZY NIKT TEGO NIE PAMIĘTA????? Nie wspomnę że po śmierci Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w czeluściach jego biurka znaleziono wiele nominacji na różne stanowiska, które powinny być przez prezydenta podpisane ale leżały sobie spokojnie. Kiedy nie PiS jest przy władzy pan prezes, który ma parcie na władzę stara się wszelkimi siłami przeszkadzać i psuć rządy innych. Wyciąga jak króliki z cylindra jakieś "kwity" prawdziwe czy fałszywe, wszystko jedno, ale ciągle miesza i przeszkadza......
       Słyszę różne plotki i ploteczki z kruchty kościelnej (mam bardzo wierzące koleżanki w pracy) i aż mnie skręca: PO wywołało stan wojenny, Prezydent zabił człowieka na polowaniu, Prezydent kazał strzelać do górników.... Kampania wyborcza to jedno ale takie chwyty poniżej pasa są wstrętne, odrażające, jak społeczeństwo może na to pozwolić?????.
     Tym, którzy nie pamiętają albo nie wiedzą przypomnę, że  Lech Kaczyński był też Prezydentem Warszawy i co dla niej zrobił poza tym że zakończył ostatecznie sprawę budowy Muzeum Powstania Warszawskiego????? Tak zakończył bo wcale nie on nie był pomysłodawcą . Przeczytajcie o tym w Wikipedii. Eksponaty do tego Muzeum zaczęto gromadzić już w stanie wojennym…. Nienawidzę, tak jak inni, stanu wojennego tym bardziej że moja rodzina należała do AK, ale takie są fakty! Pani Gronkiewicz –Waltz jest natomiast osobą która zrobiła dla tego miasta najwięcej od czasów Prezydenta Stefana Starzyńskiego.
    
     Rozumiem rozgoryczenie ludzi z powodu braku pieniędzy, często nie można związać końca z końcem. Sama jestem w takie sytuacji ale  Polska nigdy nie była krajem specjalnie bogatym, może za czasów Unii z Litwą. Grabili możnowładcy, grabiły ciągle przechodzące przez Polskę obce wojska, grabiono w ramach RWPG (Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej ale wszystko szło głównie w jednym kierunku: na wschód).     
    W latach powojennych, kiedy to obracaliśmy w ruinę i zgliszcza Polskę (według PiS) było na prawdę biednie i szaro. Nie było ubrań, przerabiano stare na nowe. W szkole nosiliśmy  smętnie zwisające z nas fartuszki szkolne z podszewki, bawełniane prążkowane pończochy bo o rajstopach nikt nie słyszał  a tym bardziej kolorowych ( dla chłopców i dziewczynek takie same, choć nikt wtedy nie słyszał o gender), nie wspomnę o gumie do żucia, coca-coli, tych różnych napojach i przysmakach od których uginają się półki w każdym najmniejszym sklepie.
         Młodzi ludzie tego wszystkiego nie znają a starsi,  być może nie pamiętają, żeby im o tym opowiedzieć. Ja mam ogromne szczęście, bo moja 93-letnia Mama pamięta wszystko bardzo dokładnie, a w dodatku jest zupełnie przytomną osobą: czytuje Prousta,  Normana Daviesa, „Politykę”, jest świetnie zorientowana w sprawach ekonomicznych i politycznych, czasem nawet bardziej niż ja, jej córka, bo ma więcej czasu wolnego niż ja.
      Młodzi ludzie straszą wyjazdem z Polski w celach zarobkowych. Niech się cieszą, że mają takie możliwości. Niech się cieszą, że mogą studiować w innych krajach i starać się tam o stypendia bo ja takich możliwości niestety nie miałam!!!!!!!
      Młodzi ludzie „na przekór”, „dla jaj” i z innych niezrozumiałych dla mnie powodów (chyba dzięki tym kolorowym papierkom na przeterminowanych wyborczych landrynkach które całymi garściami rozrzucało PiS) głosowali jak głosowali.
     Jeżeli powtórzą ten wybór jesienią to będzie katastrofa dla nas starych też,  ale prędko się okaże, że także dla nich!!!!!
    To PiS z Samoobroną stawał okoniem przeciwko naszemu wejściu do UE. Straszono nas Unią jak jakąś Babą Jagą,  albo Dydkiem na słomianych nóżkach. Protestowali rolnicy wysypując zboże na tory. Dziwne że chętnie wszyscy korzystają z dopłat unijnych a na wsi ciągle wszyscy się budują.      
     Czy ktoś widział te maszyny rolnicze jakimi chcieli najechać ostatnio na Warszawę w proteście (przeciwko czemu) ????? Te piękne, błyszczące kolorowe traktory są pewnie droższe niż Mercedesy. Ciekawe skąd mają na to pieniądze Ci biedni rolnicy ?????? Może i biorą kredyty, ale ja też ciągle żongluję kredytami żeby…. przeżyć!!!!!
    Gdyby nie PO, nasze wejście do Unii, starania Prezydenta Bronisława Komorowskiego i Rządu to takie masowe wyjazdy do innych krajów w celach zarobkowych byłyby zupełnie niemożliwe.!!!!! Przed zmianami ustrojowymi na paszport czekało się kilka tygodni,  żeby złożyć dokumenty a potem odebrać paszport stało się  w gigantycznych kolejkach. Kiedy już ktoś wyjechał za granicę to nie mógł tam oficjalnie pracować, a jeżeli pracował i ktoś doniósł do polskich władz to takiej osobie po powrocie, jeszcze na granicy odbierano paszport. Potem miało się „wilczy bilet” i długo trzeba było na następny paszport oczekiwać… bez skutku!
     Wielu Polaków , jeżeli zdecydowali się zostać za granicą na dużej, musiało zrzec się polskiego obywatelstwa a kontakt z rodzinami był niemożliwy bo ani nie wypuszczano do nich rodzin, ani oni nie mogli przyjeżdżać do kraju (od razu czekało ich aresztowanie) . Noooo chyba że ktoś wyjechał na oficjalny kontrakt przez jedno z przedsiębiorstw handlu zagranicznego i oddawał im lwią część swoich zarobków.... Więc tylko dzięki PO i przemianom każdy może jeździć za granicę gdzie się nam  żywnie podoba bez konieczności zrzekania się polskiego obywatelstwa i traceniu praw.
      Może przeciętny Polak żyje dziś w biedzie, szczególnie renciści, emeryci bezrobotni ale trzeba to jakoś przetrzymać. Ci, którzy naprawdę chcą ZAWSZE ZNAJDĄ SPOSÓB NA UCZCIWE ZARABIANIE PIENIĘDZY (rękodzieło, opieka nad dziećmi i starszymi, pomoc w pracach domowych). Owszem, często poniżej możliwości i wykształcenia ale żadna praca, byle uczciwa,  nie hańbi. Sama naprawdę jestem bardzo wykształconą osobą ale podejmuję się różnych prac. Korona z głowy jakoś mi nie spada bo postarałam się, żeby mi do głowy przyrosła.
     Dlaczego jestem teraz tak śmiertelnie przerażona????? Bo Wy wybierzecie PiS, sami wyjedziecie na zachód a nas zostawicie (przecież wszyscy nie mogą wyjechać) na poniewierkę i zagładę w kraju skłóconym ze wschodem i zachodem i odciętym od UE. Dojdzie jeszcze do tego, że trzeba będzie zwracać wszystkie dotacje jakie od UE otrzymaliśmy tak, jak trzeba płacić karę, za niepodpisanie ustawy o In vitro bo PiS, kościół wmieszały się i blokują jej podpisanie, a w dodatku Prezydent elekt grozi karą więzienia za zapładnianie tą metodą….  
     Wy Młodzi Ludzie zupełnie nie wiecie w jakich warunkach żyli Polacy po wojnie. Nie było takiego wyboru kosmetyków,  nawet zwykły proszek do prania, szampon  czy mydło "zdobywało się" (nie wspomnę o papierze toaletowym)  a na półkach sklepowych stały tylko butelki z octem. Nie mówię o tych wszystkich produktach od których teraz  uginają się półki w każdym najmniejszym sklepiku albo na stacji benzynowej ( zresztą często trzeba było pchać samochód do najblizszej stacji jeśli nie miało się paliwa w kanistrze) BO ICH NIE BYŁO! Kąpiele w lecie? W lecie bywały "przerwy konserwacyjne" w dostawie ciepłej wody.  Wasi rodzice czy dziadkowie pewnie Wam nie o tym opowiedzieli  bo albo sami nie pamiętają, albo nie chcieliście ich słuchać. Więc przystańcie na chwilę i zastanówcie się trochę nad życiem, nie rzucajcie się na każde cukierki w kolorowych błyszczących papierkach, bo może się okazać że w tych papierkach zawinięto zwykłe (przepraszam) „przeterminowane landrynki” i polano je sztucznymi aromatami żeby z daleka nie śmierdziały!!!!!!! CIESZCIE SIĘ WOLNOŚCIĄ BO PIENIĄDZE, JEŚLI CZŁOWIEK JEST PRACOWITY ZAWSZE MOŻNA ZAROBIĆ NAWET WYKONUJĄC CZASEM  PRACE NIEZGODNE Z WYKSZTAŁCENIEM. Chroniliśmy Was jak tylko mogliśmy w dzieciństwie przed chorobami, bólem i przykrościami ,ale nie obiecywaliśmy że dorosłe życie jest łatwe. Nie można mieć wszystkiego od razu i nieograniczonych ilościach choćby się chciało.... Trzeba uczyć się, pracować, dążyć do celu ale nie po trupach!!!!!
   Nie wiem, czy młodzi ludzie czytają moje zapiski ale jeżeli tak, niech to przemyślą. To moja ogromna prośba.

1 komentarz:

  1. Młodzi głosują na PIS bo w szkole ich tak nauczyli!
    Czy jest ktoś w tym kraju kto odważy się rozwiązać konkordat, wyprowadzić religię ze szkół i zmienić zakłamany przekaz na temat okrągłego stołu w szkołach? Młodzi Polacy zrozumcie w końcu, że żyjecie w wolnym kraju, który nie skończył wojną domową jak Jugosławia czy Rumunia, tylko dzięki okrągłemu stołowi, a nie klerowi. Czy nie rozumiecie, że głosowanie na PIS jest zdradą stanu - to tak jakbyście głosowali na „Mniejszość Niemiecką” która na sztandarach niesie „Polska dla Polaków” – przecież to ściema w żywe oczy albo głosować na „Jedną Rosję” kochanego Władka, który przecież kocha Polaków i chce dla nich najlepiej. Też mam dość pychy PO. Ale wolę „PYCHĘ” mądrych ludzi niż pokorę i służebności debili, ludzi owładniętych tylko myślą jak się na kimś zemścić, albo nachapać. Błagam was, zacznijcie myśleć. Przestańcie się modlić zamiast pracować - modlitwa dobrobytu wam nie da.

    OdpowiedzUsuń