niedziela, 20 sierpnia 2017

ZNÓW O UCHODŹCACH

Jestem po Slawistyce. Byłam wiele razy w dawnej Jugosławii, również na terenach gdzie przeważali muzułmanie . Nigdy nie spotkało mnie nic złego ani nawet jakakolwiek nieprzyjemność! Przez 27 lat od czasu ukończennia studiów byłam tłumaczem przysięgłym. Podczas wojny w Jugosławii mimo, że sama nie byłąm specjalnie zamożna (pracująca , rozwiedziona, 2 dzieci) uchodźcom tłumaczyłąm dokumenty za darmo. W repertorium wpisywałam po prostu "usługa bezpłatna" bo skąd oni mieli brać pieniadze jak uciekali często z jedna wlizką? Dla ciekawości ktoś usłużny z kolegów lub koleżanek tłumaczy wtedy doniósł na mnie że tak postępuję i dostałam pismo z ministerstwa że "mam obowiązek popierać opłaty za tłumaczenia i uiszczać podatki". Bardzo często tedy mieszkając z dwoma małymi synami uchodźców z tamtych terenów zabierałą do swojego mieszkania, pozwalałam im się wykąpać, karmiłam, pozwalałam im się przespać kilka nocy zanim się nie zorganizowali. Przeważnie jechali potem do Niemiec. Miałam tylu przyjaciół w całęj Jugosławii że uważałam to za normalne. NIKT NIGDY MNIE ANI MOIM DZIECIOM NIE ZROBIŁ KRZYWDY, NIKT NAS NIE OKRADŁ ANI NICZYM SIĘ NIE ZARAZILIŚMY. ROBACTWA TEŻ NIKT Z NICH NIE PRZYNIÓSŁ MI DO MIESZKANIA ! Uważam za szczyt draństwa nie wpuszczenie imograntów skądkolwiek którym trzeba pomóc. Podobno jesteśmy krajem katolickim? A gdzie miłosierdzie katolickie? Osobiście mniej boję się spotkania na ulicy z grupą Syryjczyków jak z jednym kibolem ! Najbardziej anty imigrantom są ci najwięksi dewoci z kruchty kościelnej ! Zupełnie nie rozumiem tego strachu przed imigrantami, tej irracjonalnej nienawiści. Ktoś boi się, że się z nimi nie porozumie? To trzeba wziąć się do roboty i nauczyć się jakiegokolwiek języka obcego a przy okazji podszkolić też język polski bo często on poważnie kuleje! Podczas ŚDM były w Polsce tysiace obcokrajowców: białych, żółtych, czerwonych, czarnych z prostymi oczami i skośnookich. Byli rozlokowani w prywatnych kwaterach . Czy coś złęgo się stało? Uczcie się durnie języków obcych, historii i kultury i literatury innych narodów to przestaniecie się ich bać! Zapewniam że wielu z nich ma znacznie wy ższy iloraz inteligencji od tych, którzy straszą uchodźcami polskie społeczeństwo ! Taka nienawiść do "obcych" jest po prostu dowodem na najwyższy iloraz ale... głupoty! Nikt mi nie powie, że ktoś kto nie zdołał przez całe swoje długie życie zrobić prawa jazdy, nie nauczył się włączać komputera i korzystać z internetu , nie umie posługiwać się kartą do bankomatu ma prawo mnie pouczać i zabraniać mi czegokolwiek albo nakazywać ! Proszę mnie nie straszyć bo tak bardzo sie nie boję ! Na koniec mam pytanie : dlaczego rodziny tych co nienawidzą imigrantów, albo oni sami siedzą w innych krajach świata zamiast siedzieć w Polsce? Dlaczego nienawidzą UE i biorą od niej dotacje? Dlaczego nienawidzą obcokrajowców a w innych krajach bezczelnie korzystają z socjalu? Wracać mi natychmiast do Polski !!!

1 komentarz:

  1. Wszystko fajnie, ale zacznijmy od tego, że Europa podczas wojny w Jugosławii już nie istnieje.Obecnie ludzi napływających do Europy można podzielić na 3 grupy: 1- uchodźcy, którzy rzeczywiście potrzebują pomocy; 2- imigranci, którzy wykorzystują zamieszanie i przybywają do Europy polepszyć swój byt materialny, przy czym znaczna większość jest nastawiona tylko i wyłącznie na socjal, z czego niemal wszyscy to mieszkańcy Afryki; 3-terroryści, wśród których są zarówno osoby urodzone w UE, mające obywatelstwo UE, jak i spoza Europy. Tak, zgadzam się co do niesienia pomocy, ale przyjmowanie wciąż nowych napływowych nie jest rozwiązaniem. Co mamy z nimi robić? Gdzie mamy ich trzymać? W gettach, gdzie łatwo o radykalizację? Zobacz, że część tych "biednych" ludzi nie chce pomocy jako takiej a jedynie socjal. Bo im się należy - tak twierdzą. Wykazują postawę roszczeniową - patrz co się działo w Calais we Francji albo w tak zwanych obozach przejściowych.Co się dalej dzieje na wylotówkach do UK. Myślisz, że ci ludzie pójdą do pracy? 87% Syryjczyków w Szwajcarii nie pracuje, bo woli socjal - dane jednej z pozarządowych agencji jednego z krajów UE. Większość nie zna innych języków poza ojczystym, a i z nim ma problem. To prości ludzie, bez wykształcenia. Oczywiście są wyjątki, ale sami Niemcy mówią, że najpierw trzeba w nich zainwestować grube tysiące jak nie miliony, żeby był z nich jakikolwiek pożytek. I żeby jeszcze chcieli się uczyć naszych języków, zwyczajów, historii. Jak rząd Austrii kazał wszystkim ubiegającym się o azyl iść do szkół językowych, żeby uczyli się niemieckiego i poznawali naszą europejską kulturę, to podniosły się głosy oburzenia, że to rasizm i dyskryminacja i nieludzkie traktowanie! Tylko kto do kogo przyjechał? Dlaczego to ja mam się do nich dostosować a nie odwrotnie? Jak jadę do Iranu czy Arabii Saudyjskiej to muszę się dostosować do panujących tam zwyczajów, bo jak nie, to czeka mnie kara: baty albo więzienie. I nikogo tam nie obchodzi, że jestem z Europy, że u nas jest inaczej. Europa od wieków jest chrześcijańska, ale w niektórych miastach nie można urządzić szopki bożonarodzeniowej, żeby nie obrazić uczuć religijnych muzułmanów! A w takiej Arabii Saudyjskiej chrześcijanie stanowią największą mniejszość religijną i nie mogą mieć ani jednego kościoła. Piszesz, że pomagałaś mieszkańcom byłej Jugosławii i nie spotkało cię nic złego. Ale nie zapominaj, że w pewnym sensie znałaś tych ludzi, ich kulturę i język, więc wiedziałaś czego się mogłaś spodziewać. A ci "biedni" uchodźcy/imigranci to w większości młodzi, zdrowi mężczyźni w sile wieku, którzy powinni walczyć o swój kraj, a nie uciekać z podkulonym ogonem. Kto za nich wygra wojnę w Syrii, którą notabene sami rozpętali? Amerykanie? Rosjanie? A później gdzie wrócą? Do ruin? To właśnie m.in. polski rząd zaangażował się w pomoc Syrii poprzez odbudowę infrastruktury. To jest rozwiązanie, o którym mówi choćby były premier Renzi z Italii. Odbudowa. A nie upychanie ludzi po kontenerach i przerzucanie się odpowiedzialnością. UE czepia się Polski i grozi surowymi karami, a powinna karać Włochów za niepilnowanie granic. Tyle, że im to akurat na rękę, bo na nielegalnych mafia zarabia około 400 mln euro rocznie. I nie porównuj ludzi, którzy wyjechali do pracy za granicę i ciężko pracują z tymi, co właśnie do nas przyjeżdżają.

    OdpowiedzUsuń