środa, 4 maja 2016

Co mi dała Unia Europejska ? Głos w dyskusji.



Wczoraj napisałam „Co mogę ofiarować Unii Europejskiej ?” i jeden z czytelników zareagował na to, co napisałam.



Witaj Ewo. Opisujesz jak Ty widzisz rzeczywistość ,co UE dała Tobie i swoje korzyści. Nie wszyscy mieli tyle szczęścia, może spróbuj zrozumieć ich stanowisko.



ODPOWIADAM :  Witaj .... Wolność Unia dała nam wszystkim. To już inna sprawa że jako emerytka nie mam pieniędzy na wyjeżdżanie gdziekolwiek , nawet na chodzenie do kina czy teatru. Temu jednak Unia nie jest winna tylko nasza polska rzeczywistość. Drogi i miasta budowane i rozbudowywane (szczególnie prowincja) z funduszy unijnych są nie tylko dla mnie ale dla wszystkich. Nawet nie masz pojęcia ile pieniędzy Unia wpompowała w polską prowincję (fundusze przydzielane są w miejsca, gdzie jest najbiedniej, żeby wyrównać szanse). Widziałeś super kombajny piękne, nowe, niebieskie, którymi „niezadowoleni rolnicy” próbowali najechać Warszawę? A skąd na to mają? Z dopłat unijnych, które z chęcią biorą, ale do unii mają ciężkie obrzydzenie. Tak jak partia prezesa i wszyscy, co na nią głosowali. Gdyby pies, którego karmisz pogryzł Cię to byś go wyrzucił, oddał, albo uśpił. Bierzemy unijne pieniądze chętnie, ale plujemy na Unię i nie wieszamy nigdzie (poza prywatnymi osobami) flag unijnych a powinniśmy tak jak inne kraje będące członkami UE. UE wykazuje się wobec Polski wyjątkową cierpliwością. Myślę, że to jednak zasługa Donalda Tuska i innych polskich urzędników, chociaż wiesza się na nich psy. Ja osobiście z żadnych pieniędzy unijnych nigdy nie korzystałam, chociaż w pewien sposób tak bo jeżdżę czasem po wybudowanych z unijnych funduszy drogach i oglądam piękne polskie miasta i miasteczka które rozkwitają a były zapyziałe. DLA MNIE NAJWIĘKSZĄ WAGĘ MA TO, ŻE MAM POCZUCIE WOLNOŚCI (nie muszę się w MSW prosić o paszport i stać w kilometrowych kolejkach żeby złożyć podanie o paszport a potem go odebrać) . Pomijając  finanse mogę w każdej chwili jechać dokąd chcę. CZY NIKT Z TWOJEJ RODZINY CZY ZNAJOMYCH MARKU NIE KORZYSTA Z TEJ WOLNOŚCI I WSZYSCY SIEDZĄ TWARDO W POLSCE? Jak widzisz ja też nie mam tyle szczęścia żeby fizycznie, osobiście korzystać z unijnych funduszy. Mam lichą emeryturę i mimo, że znam bardzo dobrze 7 niszowych języków obcych i mam 2 fakultety to ostatnio dorabiam…. sprzątaniem zamiast tłumaczeniami, bo tych ostatnich z moich języków nie ma ......

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz